Splošni pogoji poslovanja
Na podlagi Zakona o prevozih v cestnem prometu (Uradni list RS, št. 6/16 –
uradno prečiščeno besedilo, 67/19, 94/21, 54/22 – ZUJPP in 105/22 – ZZNŠPP) ter
Pravilnika o opremljenosti avtobusnih postaj, pomembnejših avtobusnih
postajališč in avtobusnih postajališč ter načinu opravljanja storitev
avtobusnih postaj (Uradni list RS, št. 86/04 in 131/06 – ZPCP-2) sprejme
poslovodstvo družbe NOMAGO, storitve mobilnosti in potovanj, d.o.o., Vošnjakova
ulica 3, 1000 Ljubljana (v nadaljevanju: družba)
SPLOŠNE
POGOJE POSLOVANJA
AVTOBUSNE
POSTAJE NOVA GORICA IN CELJE TER POMEMBNEJŠIH POSTAJALIŠČ AJDOVŠČINA, POSTOJNA,
SEŽANA, TOLMIN IN IDRIJA, SLOVENJ GRADEC, VELENJE, SLOVENSKE KONJICE, ROGAŠKA
SLATINA, KRŠKO, ZAGORJE, KOČEVJE, MOZIRJE, BREŽICE
SPLOŠNE
DOLOČBE
1. člen
Splošni pogoji poslovanja Avtobusne postaje Celje in Nova Gorica ter
pomembnejših postajališč Ajdovščina, Postojna, Sežana, Tolmin, Idrija, Slovenj
Gradec, Velenje, Slovenske Konjice, Rogaška Slatina, Krško, Zagorje, Kočevje,
Mozirje, Brežice (v nadaljevanju: splošni pogoji) opredeljujejo:
·
Storitve
Avtobusne postaje Celje in Nova Gorica (v nadaljevanju: AP) ter pomembnejših
postajališč Ajdovščina, Postojna, Sežana, Tolmin, Idrija, Slovenj Gradec,
Velenje, Slovenske Konjice, Rogaška Slatina, Krško, Zagorje, Kočevje, Mozirje,
Brežice (v nadaljevanju: PP) in način njihovega izvajanja,
·
razmerje med
AP oz. PP in uporabniki storitev,
·
razmerje med
družbo in potniki ter med družbo in prevozniki.
2. člen
Izrazi v splošnih pogojih poslovanja pomenijo:
·
uporabniki storitev
AP oz. PP so potniki, prevozniki, ki opravljajo javni linijski in posebni
linijski prevoz potnikov, prevozniki občasnih prevozov, organizatorji potovanj
ter naročniki prevoza oziroma potovanja
·
organizatorji
potovanja so pravne ali fizične osebe, ki opravljajo občasne prevoze potnikov
in izpolnjujejo zakonsko predpisane pogoje,
·
pooblaščeno
osebje AP oz. PP sta: vodja poslovne enote, prometnik.
3. člen
AP opravlja naslednje storitve:
·
sprejem in
odpravo avtobusov v javnem linijskem in posebnem linijskem prevozu,
·
sprejem in
odpravo avtobusov v občasnem in izmeničnem prevozu,
·
sprejem in
odpravo potnikov in prtljage,
·
prodajo in
predprodajo vozovnic za javni linijski prevoz,
·
prevzem in
shranjevanje prtljage,
·
prevzem in
posredovanje nespremljane prtljage,
·
posredovanje
informacij o voznih redih in pogojih prevoza za potnike,
·
druge
storitve v zvezi s prevozi za potnike in prevoznike.
PP opravlja naslednje storitve:
·
sprejem in
odpravo avtobusov v javnem linijskem in posebnem linijskem prevozu,
·
sprejem in
odpravo potnikov in prtljage,
·
prodajo in
predprodajo vozovnic za javni linijski prevoz,
·
posredovanje
informacij o voznih redih in pogojih prevoza za potnike.
AP oz. PP opravljata svoje storitve pod enakimi pogoji za vse uporabnike, v
skladu s splošnimi pogoji.
STORITVE AP OZ. PP IN NAČIN
NJIHOVEGA IZVAJANJA
4. člen
AP oz. PP opravlja svojo dejavnost v delovnem času, ki ga določi
poslovodstvo družbe in je objavljen v čakalnici AP oz. PP na vidnem mestu ter
na spletni strani družbe.
AP oz. PP zaračunava svoje storitve po objavljanem Ceniku postajnih
storitev, ki je objavljen v čakalnici AP oz. PP na vidnem mestu ter na spletni
strani družbe.
5. člen
AP oz. PP sprejema in odpravlja avtobuse na posebej pripravljenih in
označenih postajnih mestih (v nadaljevanju: peronih). Postajna mesta so
označena z zaporednimi številkami in smermi vožnje ter opremljeni z ozvočenjem
oziroma elektronskimi video napravami za obveščanje potnikov. Prometnik ali
vodja poslovne enote AP oz. PP lahko v izjemnih primerih odredi, da avtobus
ustavi na drugem peronu, kot je sicer za to linijo določeno, vendar mora o tem
obvestiti potnike.
Na označenih mestih AP oz. PP ustavljajo avtobusi v javnem linijskem,
posebnem linijskem in občasnem prevozu v skladu z voznim redom, ne glede na to
ali začnejo oziroma končajo vožnjo na liniji ali se vožnja nadaljuje.
6. člen
AP oz. PP omogoča tudi parkiranje avtobusov v parkirnih boksih, v skladu s
prostorskimi možnostmi AP oz. PP. Uporaba parkirnega boksa ne pomeni tudi
varovanja avtobusa in družba iz tega naslova ne prevzema nikakršne
odgovornosti. Uporaba parkirnega boksa se zaračuna v skladu z vsakokrat
veljavnim Cenikom.
7. člen
Prodaja vozovnic se opravlja na posebej določenih in opremljenih prodajnih
mestih AP oz. PP.
Agentska oziroma druga prodaja in rezervacija vozovnic na območju AP oz. PP
izven prodajnega mesta upravljavca AP oz. PP ni dovoljena. Prometnik ali vodja
poslovne enote izvaja na območju AP oz. PP nadzor nad načinom prodaje vozovnic
in rezervacij.
8. člen
Iz vozovnice, kupljene na prodajnih mestih AP oz. PP,
je razvidna točka vstopa in izstopa potnika, čas veljavnosti vozovnice in cena
prevoza.
Vozovnice prodaja po ceni, ki jo določa cenik
prevoznika. Prevoznik, za katerega prodaja potniška blagajna AP oz. PP
vozovnice, mora pravočasno priložiti cenik voznin, za katerega točnost
odgovarja prevoznik. AP oz. PP s prevoznikom, v rokih opredeljenih v pogodbi o
prodaji vozovnic, obračunata prodane vozovnice.
Vozovnica velja praviloma le za vožnjo na liniji, za katero je bila prodana, ki jo je mogoče uporabiti v roku štiriindvajsetih ur oziroma v roku časa veljavnosti vozovnice.
9. člen
Potnik lahko glede na razpoložljivost in v skladu z vsakokrat veljavnim
Cenikom shrani v garderobi AP oz. PP vso prtljago, razen eksplozivnih,
vnetljivih ter pokvarljivih stvari.
10. člen
Informacije o odhodih in prihodih avtobusov ter druga obvestila v zvezi z
avtobusnimi prevozi posreduje prometnik, blagajnik ali vodja poslovne enote na
AP oz. PP.
11. člen
V primeru neupravičenega izpada predvidenega odhoda v mednarodnem ali
notranjem linijskem prevozu AP oz. PP se potniku vrne kupnino vozovnice na
stroške prevoznika.
13. člen
Če prevoznik ne ravna v skladu z navodili prometnika oz. vodjo poslovne
enote, AP oz. PP obvesti pristojne organe. Morebitni stroški nastali zaradi
neustreznega ravnanja bremenijo prevoznika in/ali AP oz. PP, če so stroški
nastali brez krivde prevoznika.
14. člen
AP oz. PP vodi evidenco o prihodih in odhodih avtobusov (prometni dnevnik)
ter evidenco bistvenih odstopanj od voznega reda (knjigo poročil).
15. člen
Kršitve voznega reda, varnosti in določil splošnih pogojev, ki jih
povzroči osebje prevoznikov v linijskem cestnem prometu oziroma osebje
prevoznikov organizatorjev potovanj v javnem prevozu oseb v mednarodnem ali
notranjem prostem cestnem prometu in jih ugotovi AP oz. PP le ta sporoči
pristojnim osebam pri prevoznikih v linijskem cestnem prometu oziroma pristojnim
osebam pri organizatorjih potovanj v javnem prevozu oseb v mednarodnem ali
notranjem prostem cestnem prometu.
16. člen
Na območju AP oz. PP je dovoljen pristop vozilom v linijskem, posebnem
linijskem prevozu in občasnem prevozu potnikov pod pogoji iz 24. člena teh
splošnih pogojev ter drugim vozilom z dovoljenjem AP oz. PP. Ob prihodu
avtobusa na AP oz. PP in po končani vožnji, mora osebje avtobusa po izstopu
potnikov in izdani prtljagi, avtobus odpeljati iz perona v času petih minut.
Peroni za sprejem in odpravo avtobusov v javnem linijskem in posebnem
linijskem prevozu so ločeni od peronov, namenjenih občasnim in izmeničnim
prevozom, kar je ustrezno označeno.
Ustavljanje in parkiranje avtobusov ali drugih vozil na peronu ni
dovoljeno.
V primeru ustavitve vozila, v nasprotju s predhodnima odstavkoma tega
člena, AP oz. PP o tem obvesti pristojne organe, AP oz. PP pa pripada
nadomestilo za nastale materialne stroške po ceniku AP oz. PP.
RAZMERJE MED AVTOBUSNO POSTAJO, PREVOZNIKI IN ORGANIZATORJI POTOVANJ
17. člen
Prevozniki, ki uporabljajo storitve AP oz. PP so dolžni zagotoviti
izvajanje splošnih pogojev in z njimi seznaniti vozno osebje.
18. člen
Na območju AP oz. PP ni dovoljeno čiščenje avtobusov in izvajanje ostalih
opravil, s katerimi se povzroča onesnaževanje AP oz. PP ter okolja.
Na območju AP mora imeti vozilo ugasnjen motor. Zagon motorja vozila je
dovoljen le neposredno pred odhodom avtobusa.
19. člen
Postavitev avtobusov na perone in njihovi odhodi, ki jih AP oz. PP vnaprej
določi, morajo biti točni, v skladu z določili splošnih pogojev in voznim
redom.
Postavitve avtobusa na vnaprej določeni odhodni peron mora vozno osebje
avtobusa prijaviti v prometnem uradu AP oz. PP in ravnati v skladu z navodili
prometnika oziroma vodje poslovne enote.
20. člen
Prevoznik lahko postavi tehnično brezhiben avtobus na peron:
·
10 minut
pred predvidenim odhodom v notranjem cestnem prometu,
·
15 minut
pred predvidenim odhodom v mednarodnem cestnem prometu,
·
15 minut
pred predvidenim odhodom v posebnem linijskem prometu,
·
10 minut pri
občasnem prevozu potnikov,
če ni drugače opredeljeno v pogodbi s prevoznikom.
21. člen
Istočasen odhod dveh ali več avtobusov za isto linijo (bis vožnjo) mora
prevoznik v linijskem cestnem prometu pravočasno sporočiti AP oz. PP, najmanj 4
ure pred predvidenim odhodom.
22. člen
Avtobusi morajo stati na peronu, ki ga določi AP oz. PP ter omogoča varen
vstop oziroma izstop potnikov in ureditev drugih zadev v zvezi s prevozom.
Vozno osebje mora biti prisotno v ali ob avtobusu zaradi dajanja informacij
potnikom, pomoči potnikom pri vstopanju in izstopanju, namestitve potnikov in
sprejema prtljage.
23. člen
Prevozniki morajo najkasneje 15 dni pred dnevom uveljavitve voznega reda
dostaviti AP oz. PP vozni red s pogoji prevoza potnikov in prtljage, kot
tudi vse spremembe voznih redov in cenikov, ki morajo biti skladni z veljavno
zakonodajo.
24. člen
Prevoznikom AP oz. PP se zaračunavajo storitve v skladu s pisno pogodbo o
uporabi avtobusne postaje in postajališč.
Če pogodba ni sklenjena, je prevoznik dolžan plačati storitve po Ceniku
postajnih storitev neposredno pred izhodom avtobusa iz AP oz. PP.
RAZMERJE MED AP oz. PP IN POTNIKI
25. člen
Potniki z nakupom vozovnice nimajo zagotovljenega sedeža v avtobusu.
26. člen
Če potnik odstopi od potovanja, mu AP oz. PP vrne voznino, če je vozovnico
vrnil najmanj 2 uri pred predvidenim odhodom avtobusa v primestnem in
medkrajevnem cestnem prometu in najmanj 4 ur pred predvidenim odhodom avtobusa
v mednarodnem cestnem prometu. V tem primeru se potniku povrne vplačani znesek
v vrednosti vozovnice, zmanjšan za 10 %.
Druge plačane storitve AP se ob vrnitvi voznine potniku ne vrnejo.
27. člen
Če je potnik zamudil vožnjo, za katero je kupil vozovnico, lahko uporabi
vozovnico za naslednjo vožnjo istega prevoznika znotraj štiriindvajsetih ur.
28. člen
Če je bila potniku izdana nepravilna vozovnica, lahko potnik zahteva
vračilo kupnine, to je znesek za vozovnico.
29. člen
Potnik mora sam poskrbeti, da na AP oz. PP vstopi v pravi avtobus.
Invalidi, osebe z zmanjšano mobilnostjo, nosečnice in starejši občani imajo
prednost pri uporabi storitev AP oz. PP.
30. člen
Na območju AP oz. PP morajo potniki sami poskrbeti za osebno varnost in
svoje osebne predmete.
KONČNE DOLOČBE
31. člen
Poslovodstvo skladno s splošnimi pogoji poslovanja sprejme cenik AP
oz. PP ter druge akte, ki urejajo odnose med uporabniki storitev in AP ter
PP.
Spremembe in dopolnitve se sprejemajo po enakem postopku kot splošni
pogoji.
32. člen
Splošni pogoji poslovanja veljajo od 28. 9. 2022 dalje.
NOMAGO d.o.o.
mag. Sandi Brataševec, glavni izvršni direktor
Marjan Beltram, izvršni direktor za turizem in storitve mobilnosti
Miha Tavčar, izvršni direktor za finance